Palačinky po asijsku

by Jona

Palačinek už umíme desítky (ano, opravdu, od klasik, přes banánové, po veganské, low carb, proteinové…) a dneska jsme přidali na seznam další. Tyhle jsou takové trochu asijské, respektive chutnají trochu víc po vejcích, než jsme v Čechách zvyklí, ale pokud jste byli třeba v Thajsku a palačinky jste tam ochutnali, určitě vám budou chutnat povědomě. Kromě toho, že jsou trochu vaječnější, jsou taky hodně tučný, za to v nich nenajdete žádný cukr, mouku, a dokonce ani banán, takže jsou spolehlivě low carb.

Palačinky jsou:

  • bez cukru
  • bez lepku (a bez náhražek mouky)
  • vegetariánské
  • low carb 

… a navíc jen ze dvou ingrediencí.

Množství je zhruba na 6 palačinek, což je myslím tak akorát pro 2 osoby (jsou tučnější a bez cukru, takže jsou o poznání sytější než klasické palačinky). My jsme si na ně navíc dali navrch ještě další mascarpone a trochu marmelády, takže tři byly až až. 

Ingredience:
150 g mascarpone
2-3 vejce (podle velikosti // S použijte tři, M-L stačí dvě)
kokosový olej // ghí na smažení (kokosák pokud děláte palačinky nasladko, ghí pokud naslano)

Mascarpone a vejce dáme do vyšší mísy a vyšleháme, já jsem použila elektrický šlehač a trvalo to odhadem asi 2 minutky.  Musí vzniknout hladká hmota bez hrudek. Pak rozpálíme na pánvi kokosový olej, naběračkou nalejeme těsto a osmahneme z obou stran. Jako klasické palačinky, dozlatova. 

Kokosový olej je dobré použít, protože těsto je trochu jiné než to klasické a má tendenci se víc připalovat. Zároveň ale hraje velkou roli i chuťově, takže je lepší ho nenahrazovat, protože bez něj by to nebylo úplně ono. Pokud byste dělali palačinky naslano, doporučujeme místo kokosáku použít ghí. 

You may also like

Leave a Comment

Tato stránka používá cookies. Pokud s použitím souhlasíte, klikněte na tlačítko přijmout. Přijmout Více