Klasický hummus se zeleninou

by Jona

Hummus je mezi vegany klasika, a tak nemůže chybět ani na tomhle blogu. Já ho miluju, protože je zdravý, lehký, ale zároveň zasytí. Ideální odpolední svačinka a super je i na party, prostě skvělé zobací jídlo. A taky jedno z mála jídel, které mi funguje spolehlivě před pitím alkoholu, aby mi nebylo blbě 😉

Do hummusu správně patří tahini, já ho ale téměř nikdy nemám, protože ho vždycky zapomenu koupit, takže ho nahrazuju 4 lžícemi lněného semínka, ještě lepší je ho nahradit 4 lžícemi sezamu. Pokud tahini máte, tak gratuluju a použijte na tohle množství cca čtvrt hrnku.

  • 400g cizrny (1 plechovka)
  • 4 lžíce lněného semínka / 4 lžíce sezamu / čtvrt hrnku tahini
  • 4 lžíce olivového oleje
  • 4 lžíce šťávy z citronu
  • 1 stroužek česneku
  • 1 lžička kmínu
  • Sůl, pepř
  • Voda na naředění

Vše dáme do mixéru a rozmixujeme na požadovanou konzistenci. Já to dávám do smoothie makeru, a přidávám až 16 lžic vody, protože jinak to neutáhne. Podáváme s nakrájenou zeleninou (mrkev, paprika, okurka atd.), kterou do Hummusu namáčíme.

You may also like

Leave a Comment

Tato stránka používá cookies. Pokud s použitím souhlasíte, klikněte na tlačítko přijmout. Přijmout Více